معنا معدن نوآوری اندیشه

اولین شرکت سرمایه گذار خطرپذیر در حوزه معدن

icon_widget_image Monday-Friday: 9am to 5pm; Satuday: 10ap to 2pm icon_widget_image 7300-7398 Colonial Rd, Brooklyn, NY 11209, USA icon_widget_image + (123) 1234-567-8900 + (123) 1234-567-8901 icon_widget_image wilmer@qodeinteractive.com wilmer2@qodeinteractive.com

چشم‌انداز معنا بر این انگاره استوار است که در آینده، شرکتی خواهد بود: پیشرو و اسوه در سرمایه‌گذاری، شتابدهی و حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و نوآور؛ امیدبخش برای نخبگان ایرانی؛ کارآمد از نظر فنی و اقتصادی؛ مشارکت‌گرا و خوشنام در زیست‌بوم کارآفرینی کشور و جذّاب برای نخبگان.

تهران، میدان آرژانتین، خیابان زاگرس، خیابان ۲۹، پلاک ۱۲ ۰۲۱-۸۸۶۵۴۶۱۷ | ۰۲۱-۸۸۶۵۴۶۱۸ info@manavc.ir

سرب، روی و مس

مجموعه‌ی معنا با هدف ایفای نقش موثر در زیست‌بوم معدنی کشور، با اتکا بر دانش داخلی و ظرفیت جوانان پرتلاش ایرانی، و با توجه به ظرفیت بالای کشور در زمینه‌ی معدنی و در عین حال، عدم استفاده بهینه از این ظرفیت، اقدام به مطالعه و سرمایه‌گذاری در فرایند بهره‌برداری از معادن کشور می‌نماید. ظرفیت ذخائر بالای ایران از جنس فلزات ارزشمندی همچون مس، طلا و سرب و روی، ظرفیت قابل توجهی است. متأسفانه به جای بالا رفتن میزان توجه به این ذخائر طی سالیان گذشته، میزان توجه به این ذخائر کمتر شده است.


در بخشی از گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو) می‌خوانیم:” کشور ایران با داشتن پتانسیل‌های معدنی متنوع و ذخایر ارزشمند فلزی و غیر فلزی در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار گرفته و حدود ۷ درصد از ذخایر جهانی درایران جای دارد و به دلیل واقع‌شدن در مسیر کمربند فلززایی جهانی آلپ-هیمالیا، توانایی قرار گرفتن در ردیف اول رهبری خاورمیانه و آسیای میانه را از لحاظ فعالیت‌های اکتشافی معدنی، فناوری و سرمایه‌گذاری بخش معدن را دارا است. گواه این ادعا داشتن حداقل ۸ معدن بزرگ در کلاس جهانی است. بدیهی است که توسعه‌ی این منابع و بهره‌برداری از آن‌ها قدرت رقابت ما را در سطح بین‌الملل افزایش خواهد داد و بخش معدن را در کشور به رتبه‌ی اول اشتغال‌زایی و تولید درآمد ملی تبدیل خواهد کرد. در مقطع کنونی ذخایر کشف‌شده و در حال بهره‌برداری در مقایسه با وسعت و پتانسیل کشور ایران اندک است.”


بر اساس تحقیقات به عمل‌ آمده، منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان و همچنین منطقه‌ی زنجان و لرستان، جزو مناطق مستعد در زمینه‌ی وجود منابع معدنی سرب و روی و مس و طلا و سایر فلزات کم‌یاب هستند. سرمایه‌گذاری و بهبود کیفیت بهره‌برداری در این مناطق، باعث بالا رفتن میزان درآمد داخلی و کاهش وابستگی به منابع نفتی خواهد شد.


تولید این فلزات، به جهت کاربرد‌های مختلف و استراتژیک آن‌ها برای کشور ما دارای اهمیت بالایی است. همچنین با توجه به شرایط اقتصادی و نیاز به بالا بردن تولید ناخالص ملی و لزوم توجه به توان داخلی و کاهش واردات که در راستای اقتصاد مقاومتی است، نیاز شدیدی به تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه است.


ما در مجموعه‌ی معنا معتقدیم باید تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌هایی داشته باشیم که به سود اقتصاد داخلی، علی‌الخصوص اقتصاد مناطق مستعد و کم‌برخوردار باشد. با توجه به این اعتقاد، مجموعه‌ی معنا مشغول به اقدامات مناسب در راستای این مهم است. در همین راستا، مجموعه‌ی معنا با کمک تکنولوژی‌های لیچینگ و فلوتاسیون، می‌تواند در تولید کنسانتره‌ی آهن پرعیار و تولید مس سولفوره و همچنین تولید کاتد مس و شمش سرب و روی، که گامی بلند در مسیر افزایش تولید ناخالص ملی است،‌قدم بردارد.

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت معنا معدن.نوآوری.اندیشه می‌باشد و استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به آن مطلب مجاز است.