معنا معدن نوآوری اندیشه

اولین شرکت سرمایه گذار خطرپذیر در حوزه معدن

icon_widget_image Monday-Friday: 9am to 5pm; Satuday: 10ap to 2pm icon_widget_image 7300-7398 Colonial Rd, Brooklyn, NY 11209, USA icon_widget_image + (123) 1234-567-8900 + (123) 1234-567-8901 icon_widget_image wilmer@qodeinteractive.com wilmer2@qodeinteractive.com

چشم‌انداز معنا بر این انگاره استوار است که در آینده، شرکتی خواهد بود: پیشرو و اسوه در سرمایه‌گذاری، شتابدهی و حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و نوآور؛ امیدبخش برای نخبگان ایرانی؛ کارآمد از نظر فنی و اقتصادی؛ مشارکت‌گرا و خوشنام در زیست‌بوم کارآفرینی کشور و جذّاب برای نخبگان.

تهران، میدان آرژانتین، خیابان زاگرس، خیابان ۲۹، پلاک ۱۲ ۰۲۱-۸۸۶۵۴۶۱۷ | ۰۲۱-۸۸۶۵۴۶۱۸ info@manavc.ir

گوگرد زدایی ذغال‌سنگ

در کشور ایران، معدن زغال‌سنگ یکی از انواع معادنی است که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. زغال‌سنگ، این ماده‌ی معدنی ارزشمند و کاربردی، پس از استخراج نمی‌تواند به صورت مستقیم وارد چرخه‌ی عملیاتی از جمله چرخه تولید انرژی شود. چرا که در صورت وجود مواد و عناصر مزاحم در آن، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات و آسیب‌های زیست‌محیطی شوند. یکی از این عناصر، عنصر گوگرد است که در نفت خام نیز حاضر است. فرایند گوگرد‌زدایی از مواد ارزشمند، خود عملیاتی چالشی و مهم و ایجادکننده‌ی ارش بالا است.


گوگرد موجود در محصول ذغال‌سنگ، اگر به صورت مناسب حذف نشود، به مراحل بعدی‌ای که در آن‌ها، ذغال‌سنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، وارد می‌شود. حذف عناصر مزاحم از جمله گوگرد از ذغال‌سنگ به هر صورت بایستی انجام شود. در ایران محصول ذغال‌سنگ معادن بایستی اصطلاحا شستشو گردد. بنابرین مجموعه‌‌‌های ذغال‌شویی در کنار کارخانه‌های استحصال ذغال‌سنگ فعالیت می‌کنند. در این مجموعه‌ها، عملیات ذغال‌شویی با راندمان مناسب صورت نمی‌گیرد و مواد مزاحم در محصول یا در باطله‌های عملیات، باقی خواهند ماند.
حذف کامل مواد مزاحم از محصول ذغال‌سنگ یکی از چالش‌های این صنعت است.


در حال حاضر، تکنولوژی‌های فراوری به قدر کافی رشد کرده‌اند به گونه‌ای که امکان جداسازی و خالص‌سازی وجود دارد. اما جداسازی و خالص‌سازی بایستی از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد. مجموعه‌ی معنا با توجه به رسالت خود جهت رشد و اعتلای صنایع معدنی کشور و نیز، ورود به حوزه‌های چالشی این عرصه، اقدام به استفاده از ظرفیت و توان داخلی در راستای رفع مشکلات حوزه‌ی معدنی کشور می‌نماید. به عنوان شاهدی بر این مدعا، طرح فرآوری ذغال‌سنگ طبس که با هدف کاهش عیار گوگرد در محصول کارخانه و افزایش کیفیت ذغال‌سنگ تولیدی است که با همراهی مجموعه‌ی معنا و مجموعه‌ی کنکاش مواد بهینه‌ی هفت به زودی اجرا خواهد شد.

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت معنا معدن.نوآوری.اندیشه می‌باشد و استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به آن مطلب مجاز است. طراحی شرکت اسپراک | SPROC.IO