معنا معدن نوآوری اندیشه

اولین شرکت سرمایه گذار خطرپذیر در حوزه معدن

icon_widget_image Monday-Friday: 9am to 5pm; Satuday: 10ap to 2pm icon_widget_image 7300-7398 Colonial Rd, Brooklyn, NY 11209, USA icon_widget_image + (123) 1234-567-8900 + (123) 1234-567-8901 icon_widget_image wilmer@qodeinteractive.com wilmer2@qodeinteractive.com

چشم‌انداز معنا بر این انگاره استوار است که در آینده، شرکتی خواهد بود: پیشرو و اسوه در سرمایه‌گذاری، شتابدهی و حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و نوآور؛ امیدبخش برای نخبگان ایرانی؛ کارآمد از نظر فنی و اقتصادی؛ مشارکت‌گرا و خوشنام در زیست‌بوم کارآفرینی کشور و جذّاب برای نخبگان.

تهران، میدان آرژانتین، خیابان زاگرس، خیابان ۲۹، پلاک ۱۲ ۰۲۱-۸۸۶۵۴۶۱۷ | ۰۲۱-۸۸۶۵۴۶۱۸ info@manavc.ir

افتتاح اولین کارخانه تمام ایرانی تولید آلومینای ذوبی در منطقه

امروز اولین کارخانه تمام ایرانی تولید آلومینای ذوبی در منطقه به همت گروه معدنی نوآوران کوهسار سدید و با سرمایه‌گذاری خطر پذیر شرکت دانش بنیان معنا در ساوه افتتاح شد.

آلومینای ذوبی یکی از مواد اولیه مهم و استراتژیک برای تولید آجرهای نسوز دما بالا می‌باشد. علی‌رقم اینکه ماده اولیه برای این محصول در داخل کشور تولید می‌شود، به دلیل نبود فناوری ذوب آن در دمای بسیار بالا (۲۰۵۰ درجه سانتی گراد) امکان تولید این محصول در کشور محیا نبوده است و سالانه بیش از ۳۰۰۰۰ تن از این ماده به کشور وارد می‌گردد که ارزش دلاری آن بالغ بر بیش از ۳۶ میلیون دلار می‌باشد.

شرکت نوآوران کوهسار سدید قصد دارد تا در فاز های بعدی این کارخانه سبد محصولات خود را از تولید آلومینای ذوبی سفید که مورد استفاده در صنایع نسوز می‌باشد به صنایع دیگر از جمله صنایع ساینده توسعه داده و با این کار بخش قابل توجهی از بازار این صنعت را نیز در اختیار خود قرار دهد. در حال حاضر مشتریان عمدتاً از صنایع نسوز بوده که از این مواد در ساخت آجرهای نسوز آلومینی و جرم‌های نسوز آلومینی با دمای کاری بالا استفاده می‌نمایند. با راه اندازی این فاز از کارخانه برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

با راه‌اندازی فاز اول این کارخانه نه تنها می توان بخش قابل توجهی از این نیاز را مرتفع نمود، بلکه با توسعه فازهای بعدی این کارخانه علاوه بر نیاز داخل کشور، نیاز کشور های همسایه را به این ماده تأمین خواهد شد.