معنا معدن نوآوری اندیشه

اولین شرکت سرمایه گذار خطرپذیر در حوزه معدن

icon_widget_image Monday-Friday: 9am to 5pm; Satuday: 10ap to 2pm icon_widget_image 7300-7398 Colonial Rd, Brooklyn, NY 11209, USA icon_widget_image + (123) 1234-567-8900 + (123) 1234-567-8901 icon_widget_image wilmer@qodeinteractive.com wilmer2@qodeinteractive.com

چشم‌انداز معنا بر این انگاره استوار است که در آینده، شرکتی خواهد بود: پیشرو و اسوه در سرمایه‌گذاری، شتابدهی و حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و نوآور؛ امیدبخش برای نخبگان ایرانی؛ کارآمد از نظر فنی و اقتصادی؛ مشارکت‌گرا و خوشنام در زیست‌بوم کارآفرینی کشور و جذّاب برای نخبگان.

تهران، میدان آرژانتین، خیابان زاگرس، خیابان ۲۹، پلاک ۱۲ ۰۲۱-۸۸۶۵۴۶۱۷ | ۰۲۱-۸۸۶۵۴۶۱۸ info@manavc.ir

حضور کانی‌بوم در نشست هم‌اندیشی مدیران شتابدهنده‌ها با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری

نشست هم‌اندیشی مدیران شتاب‌دهنده‌‌ها و مراکز نوآوری با حضور دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد. کانی‌بوم شتابدهنده تخصصی حوزه معدن که با سرمایه‌گذاری و حمایت شرکت سرمایه‌گذار خطرپذیر معنا ایجاد شده نیز با دعوت مرکز شتابدهی نوآوری و به‌عنوان یکی از معدود شتابدهنده‌های هاردتک کشور در این نشست حضور داشت.
در ابتدای این نشست که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید مهندس صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس ضمن تشکر از حضور معاون رئیس جمهور و مدیران شتابدهنده ها و مراکز نوآوری گفت: این جلسه با حضور نمایندگان شتابدهنده ها و مراکز نوآوری از ۱۵ شهر کشور در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است. امروز اصلی ترین نقش‌ها در زیست بوم نوآوری و فناوری نقش شتاب‌دهنده‌ها است.
در ادامه این نشست، دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به گسترش فضای زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و تجارب به دست آمده در یک دهه گذشته گفت: نیازمند بازطراحی زیست بوم نوآوری و فناوری کشور هستیم.
وی افزود: زیست بوم نوآوری و فناوری کشور باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کند و در این راستا نقش شتابدهنده‌ها و مدیران مراکز نوآوری بسیار راهبردی است.
دهقانی فیروزآبادی افزود: روش تعامل با نخبگان را خود نخبگان بهتر می‌دانند، بنابراین ساخت زیست بوم جدید نوآوری و فناوری باید با حضور و نظر دهی خود اعضای این زیست بوم و مشارکت نخبگان باشد.
معاون علمی ریاست جمهوری گفت: یکی از مواردی که در باز طراحی زیست بوم نوآوری بدان احتیاج داریم، بازطراحی واژگان مختلف این زیست بوم است تا خط کشی‌ها و مرزهای آن مشخص شود.
رئیس بنیاد نخبگان افزود: در گذشته با رشد کمی زیست بوم نوآوری مواجه بودیم به طوری که تعداد پارک‌های فناوری کشور به ۵۵ رسیده است و باید به سمت کیفی‌سازی آن گام برداریم.
دهقانی فیروزآبادی در پایان گفت: یک نخبه در تمام امور سرآمد است و یکی از این امور وطن دوستی و وطن پرستی نخبگان است. بنابراین نخبگان می‌توانند با همکاری هم مشکلات را برطرف و به بهبود اوضاع کشور کمک کنند.
دهقانی فیروزآبادی از مسئولان پارک فناوری پردیس خواست تا ضمن استمرار این جلسات، شتابدهنده‌های تخصصی حوزه‌های مختلف را کنار هم جمع و از آنها برای رفع مشکلات زیست بوم نوآوری و فناوری کمک گرفته شود.
مهدی عظیمیان رییس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس نیز با اشاره به تاسیس این مرکز از سال ۹۳ گفت: اولین شتابدهنده کشور در مهر ۹۳ با کمک مرکز کار خود را آغاز کرد.
وی افزود: اهداف اصلی مرکز شتابدهی نوآوری، ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از ایجاد استارت‌آپ‌های پایدار بوده است که برای اجرایی سازی این اهداف، حمایت از برگزاری رویدادهای کارآفرینی و برگزاری رویدادهایی مانند پردیس سامیت و همچنین حمایت از شکل‌گیری و توسعه شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی در دستور کار این مرکز بوده است.
عظیمیان افزود: در حال حاضر ۲۴ فضای کار اشتراکی و ۷۱ شتابدهنده عضو مرکز هستند و تصویب دستورالعمل‌های حمایت از شتابدهنده‌ها و فضای کار اشتراکی و پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به ایشان و همچنین کمک به دانش بنیان شدن آنها از جمله اقدامات مرکز شتابدهی نوآوری در هشت سال گذشته بوده است.